PENALIZAREA GRESELILOR SI ABATERILOR COMISE DE CANDIDAT LA EXAMENUL PRACTIC

PENALIZAREA GREŞELILOR ŞI A ABATERILOR COMISE DE CANDIDAT

(PUNCTE DE PENALIZARE) – Max.20p. disponibile din 21p. total

Penalizarea greselilor comise de candidat

 
PREGATIREA SI VERIFICAREA TEHNICA A AUTOVEHICULULUI / ANSAMBLULUI
– reglarea scaunului, oglinzilor retrovizoare, fixarea centurilor de siguranta, reglarea tetierei, verificarea închiderii usilor,
cunoasterea aparaturii de bord sau a comenzilor autovehiculului, eliberarea frânei de ajutor;
3 pct.
– controlarea aleatorie stare pneuri, frâne, directie, fluide, lumini, semnalizatoare, claxon;
3 pct.
– trusa medicala, triunghiurile reflectorizante, stingatorul de incendiu;
3 pct.
– verificarea mecanismelor de cuplare, a conexiunilor sistemului de frânare si circuitelor electrice, catadioptri; BE
5 pct.
– verificarea elementelor de siguranta legate de încarcatura vehiculului; BE
5 pct.
– mod de încarcare, fixare, usile, închiderea cabinei; BE
5 pct.
MANEVRE SPECIALE PRIVIND SIGURANTA TRAFICULUI
– mersul înapoi în linie dreapta, sau în viraj stânga/dreapta, la un colt de strada, cu mentinerea benzii;
5 pct.
– întoarcerea vehiculului cu fata în sens opus,prim efectuarea manevrelor de mers înainte si înapoi;
5 pct.
– parcarea/parasirea parcarii pe teren plat, în rampa sau în panta, paralel, oblic sau perpendicular;
5 pct.
-oprire/pornire din rampa/panta;
5 pct.
– frânarea corecta pentru a opri cu precizie, (frânarea de urgenta este optionala);
7 pct.
– cuplarea/decuplarea remorcii; BE
5 pct.
– mersul înapoi; BE
5 pct.
– parcarea în siguranta pentru încarcare/descarcare; BE
7 pct.
COMPORTAREA ÎN TRAFIC
Candidatii trebuie sa efectueze obligatoriu toate manevrele urmatoare în conditii normale de trafic si
în siguranta totala
– pornirea motorului si demararea usoara fara bruscarea autovehiculului;
3 pct.
– accelerarea progresiva si mentinerea directiei de mers inclusiv la schimbarea vitezelor;
7 pct.
– parasirea zonei de stationare dupa parcare, oprire în trafic, iesirea de pe un drum de acces privat;
5 pct.
– conducerea pe un drum drept, încrucisarea cu alte vehicule, inclusiv în spatii restrânse;
3 pct.
– conducerea în curbe, efectuarea virajelor;
3 pct.
– intrarea în intersectii, traversarea, permiterea parasirii intersectiei de cei ramasi în interiorul acestora;
3 pct.
– schimbarea directiei: viraje la stânga/dreapta si schimbarea benzilor de circulatie folosind mijloacele de semnalizare;
5 pct.
– folosirea incorecta a benzilor si nerespectarea semnificatiei marcajelor de orientare;
5 pct.
– intrarea/iesirea de pe autostrazi/artere similare, folosirea corecta a benzilor si luminilor de întâlnire ziua;
5 pct.
-manevre privind ocolirea obstacolelor (lucrari, vehicule parcate etc.); depasirea de catre alte vehicule;
6 pct.
– neacordarea prioritatii la amenajari rutiere: sens giratoriu, trecere la nivel cu calea ferata, statie transport în comun
prevazute cu alveola, statie tramvai fara refugiu pietoni, treceri pietoni;
21 pct.
– imobilizarea vehiculului si luarea masurilor necesare de precautie la coborârea din acesta;
6 pct.
ASPECTE PRIVIND SIGURANTA, FLUENTA SI CONDUCEREA ECOLOGICA
– ezitarea repetata de a depasi alte vehicule, desi manevra este posibila;
5 pct.
– tendinte repetate de a ceda trecerea vehiculelor si pietonilor când acestia nu au prioritate;
6 pct.
– nerespectarea semnificatiei culorii semaforului electric;
21 pct.
-nerespectarea semnificatiei indicatoarelor/marcajelor de reglementare a circulatiei în intersectiile dirijate; neacordarea
prioritatii în intersectii nedirijate;
21 pct.
– încalcarea regulilor privind depasirea altor vehicule;
21 pct.
– nerespectarea semnalelor, indicatiilor si dispozitiilor politistului rutier, aflat în timpul serviciului;
21 pct.
– neacordarea prioritatii autovehiculelor salvarii, pompierilor si politiei, aflate în misiune;
21 pct.
– nerespectarea semnalelor legale efectuate de politisti de frontiera, agenti cale ferata/lucrari, patrule scolare, nevazatori;
6 pct.
– nereducerea vitezei sub limitele de 30/50 km/h în situatiile prevazute de legislatia rutiera;
5 pct.
– depasirea vitezei maxime admise pentru sectorul de drum pe care circula sau categoria drumului respectiv;
7
– conducerea cu viteza redusa în mod nejustificat, neîncadrarea în ritmul impus de ceilalti conducatori auto;
5 pct.
– conducere în conditii de ploaie, zapada, mâzga, polei (îndemânare, reducerea viteza, conduita preventiva);
5 pct.
– nerespectarea regulilor în cazul imobilizarii involuntare în pasaje subterane si tuneluri;
5 pct.
– nepastrarea distantei suficiente fata de cei care ruleaza înainte sau vin din sens opus;
7 pct.
-conducerea în mod neeconomic si agresiv pentru mediul înconjurator (turatie, frânare/accelerare).
4 pct.
Prezentarea la examen în stare de ebrietate, sub influenta bauturilor alcoolice, substantelor ori produselor
stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora, sau manifestari de natura sa perturbe
examinarea celorlalti candidati
„RESPINS”
se acorda si 21 puncte penalizare
Producerea unui eveniment rutier, ori interventia examinatorului pentru evitarea unui pericol iminent
„RESPINS”
se acorda si 21 puncte penalizare
La finalul examenului, se vor mai completa pe fisa de examinare
MENTIUNI*:
TOTAL
Examinat cu auto nr…………………. în prezenta martorului ……………………………………………………………………………………………………………………….

Data examinarii

……………………….

ora/minutul) începerii

……………………….

ora/minutul terminarii

Gradul profesional, numele, prenumele
examinatorului în clar si semnatura

CALIFICATIV

Semnatura
Candidatului

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scoala de Soferi cat.B in Bucuresti cu Instructor Auto Autorizat

Anunturi

ORDIN
Nr.163 din 10.08.2011
privind preschimbarea permiselor de conducere naţionale eliberate de autorităţile competente ale altor state cu documente similare româneşti.

Downloadeaza clik aici !