<\/p>\n
<\/p>\n
1. Care poate fi motivul \u00eenc\u0103lzirii excesive a motorului?<\/p>\n
a) blocarea termostatului \u00een pozi\u0163ia \u00eenchis <\/p>\n
b) ruperea curelei de antrenare a ventilatorului sau pompei de ap\u0103 <\/p>\n
c) blocarea termostatului \u00een pozi\u0163ia deschis<\/p>\n
<\/p>\n
2. Care poate fi motivul \u00eenc\u0103lzirii excesive a motorului?<\/p>\n
a) blocarea termostatului \u00een pozi\u0163ia \u00eenchis <\/p>\n
b) temperatura ridicat\u0103 a aerului, vara<\/p>\n
c) temperatura sc\u0103zut\u0103 a aerului, iarna<\/p>\n
<\/p>\n
3. Care motiv determin\u0103 consum m\u0103rit de carburant?<\/p>\n
a) dereglarea carbura\u0163iei sau a sistemului de injec\u0163ie a carburantului <\/p>\n
b) conducerea ecologic\u0103<\/p>\n
c) folosirea unui carburant ecologic<\/p>\n
<\/p>\n
4. Uleiul din motor are rolul:<\/p>\n
a) de a unge piesele \u00een mi\u015fcare ale acestuia, prin formarea unei pelicule de lubrifiant pe suprafa\u0163a acestora <\/p>\n
b) de a proteja motorul de rugin\u0103<\/p>\n
c) de a asigura montarea u\u015foar\u0103 a motorului<\/p>\n
<\/p>\n
5. Uleiul de motor este caracterizat prin:<\/p>\n
a) culoare<\/p>\n
b) temperatur\u0103<\/p>\n
c) v\u00e2scozitate \u015fi onctuozitate <\/p>\n
<\/p>\n
6. Emisia de fum albastru a autovehiculelor se datoreaz\u0103:<\/p>\n
a) consumului exagerat de ulei, datorit\u0103 uzurii motorului <\/p>\n
b) amestecului carburant prea bogat<\/p>\n
c) p\u0103trunderii carburantului \u00een baia de ulei<\/p>\n
<\/p>\n
7. Emisia de fum negru a autovehiculelor se datoreaz\u0103:<\/p>\n
a) consumului exagerat de ulei, datorit\u0103 uzurii motorului<\/p>\n
b) amestecului carburant prea bogat <\/p>\n
c) p\u0103trunderii carburantului \u00een baia de ulei<\/p>\n
<\/p>\n
8. Calamina depus\u0103 pe electrozii bujiilor indic\u0103:<\/p>\n
a) consumului exagerat de ulei, datorit\u0103 uzurii motorului<\/p>\n
b) amestecului carburant prea bogat <\/p>\n
c) p\u0103trunderii carburantului \u00een baia de ulei<\/p>\n
<\/p>\n
9. Cre\u015fterea nivelului uleiului din baia de ulei a motorului se datoreaz\u0103:<\/p>\n
a) defect\u0103rii pompei de ulei<\/p>\n
b) defect\u0103rii pompei de ap\u0103<\/p>\n
c) p\u0103trunderii carburantului sau a lichidului de r\u0103cire \u00een baia de ulei\u00a0<\/p>\n
<\/p>\n
10. C\u00e2nd trebuie schimbat lichidul antigel?<\/p>\n
a) \u00een fiecare an<\/p>\n
b) o dat\u0103 la trei ani <\/p>\n
c) niciodat\u0103<\/p>\n
<\/p>\n
11. Ce se urm\u0103re\u015fte la lucrul cu solu\u0163ia antigel?<\/p>\n
a) evitarea dilu\u0103rii acesteia cu ap\u0103<\/p>\n
b) evitarea agit\u0103rii acesteia, pentru c\u0103 poate exploda<\/p>\n
c) evitarea contactului cu aceasta pentru c\u0103 este toxic\u0103 <\/p>\n
<\/p>\n
12. Ce defec\u0163iune poate determina aprinderea l\u0103mpii martor a nivelului \u00eenc\u0103rc\u0103rii<\/p>\n
acumulatorului de pe tabloul de bord?<\/p>\n
a) defectarea pompei de ulei<\/p>\n
b) defectarea pompei de ap\u0103<\/p>\n
c) ruperea curelei de ac\u0163ionare a alternatorului <\/p>\n
<\/p>\n
13. Blocarea termostatului \u00een pozi\u0163ia deschis conduce la:<\/p>\n
a) fierberea lichidului de r\u0103cire<\/p>\n
b) pierderea lichidului de r\u0103cire<\/p>\n
c) consum m\u0103rit de combustibil, deoarece motorul nu atinge temperatura normal\u0103 de func\u0163ionare <\/p>\n
<\/p>\n
14. Care este temperatura de regim normal\u0103 a lichidului de r\u0103cire?<\/p>\n
a) 60-70 grade Celsius<\/p>\n
b) 90-95 grade Celsius <\/p>\n
c) 110-120 grade Celsius<\/p>\n
<\/p>\n
15. Defec\u0163iunea cea mai frecvent\u0103 a sistemului de r\u0103cire cu lichid este:<\/p>\n
a) ruperea ventilatorului<\/p>\n
b) ruperea sau tensionarea necorespunz\u0103toare a curelei de ac\u0163ionare a ventilatorului sau<\/p>\n
pompei de ap\u0103 \u00a0<\/p>\n
c) defectarea radiatorului<\/p>\n
<\/p>\n
16. Ventilatorul instala\u0163iei de r\u0103cire cu lichid poate fi ac\u0163ionat:<\/p>\n
a) mecanic, prin curea, de c\u0103tre motor <\/p>\n
b) electric, prin termocontact \u015fi motor electric <\/p>\n
c) hidraulic<\/p>\n
Pagina – 9<\/p>\n
<\/p>\n
17. Sistemul de ungere poate fi \u00eentre\u0163inut prin:<\/p>\n
a) schimbarea periodic\u0103 a uleiului <\/p>\n
b) verificarea \u015fi completarea nivelului uleiului <\/p>\n
c) sp\u0103larea radiatorului<\/p>\n
<\/p>\n
18. Bateria de acumulatoare este desc\u0103rcat\u0103 dac\u0103:<\/p>\n
a) la aprinderea farurilor, lumina acestora sl\u0103be\u015fte progresiv <\/p>\n
b) la ac\u0163ionarea claxonului, acesta emite un sunet slab sau nu func\u0163ioneaz\u0103 <\/p>\n
c) este mai u\u015foar\u0103 ca de obicei<\/p>\n
<\/p>\n
19. C\u0103rui fenomen se datoreaz\u0103 func\u0163ionarea \u00een continuare a motorului dup\u0103<\/p>\n
\u00eentreruperea contactului?<\/p>\n
a) autoaprinderii <\/p>\n
b) cal\u0103rii<\/p>\n
c) grip\u0103rii<\/p>\n
<\/p>\n
20. Autoaprinderea, \u00een cazul motoarelor care func\u0163ioneaz\u0103 cu benzin\u0103, se poate datora:<\/p>\n
a) regl\u0103rii gre\u015fite a aprinderii <\/p>\n
b) utiliz\u0103rii unui carburant cu cifr\u0103 octanic\u0103 inferioar\u0103 celei recomandate<\/p>\n
c) utiliz\u0103rii unui carburant cu cifr\u0103 octanic\u0103 superioar\u0103 celei recomandate<\/p>\n
<\/p>\n
21. Benzinelor le este caracteristic\u0103:<\/p>\n
a) culoarea<\/p>\n
b) cifra octanic\u0103 <\/p>\n
c) cifra cetanic\u0103<\/p>\n
<\/p>\n
22. Motorinelor le este caracteristic\u0103:<\/p>\n
a) culoarea<\/p>\n
b) cifra octanic\u0103<\/p>\n
c) cifra cetanic\u0103 <\/p>\n
<\/p>\n
23. Motoarele cu aprindere prin comprimare (MAC sau Diesel) utilizeaz\u0103 drept<\/p>\n
carburant:<\/p>\n
a) benzina<\/p>\n
b) motorina <\/p>\n
c) uleiul de motor<\/p>\n
<\/p>\n
24. Motoarele cu aprindere prin sc\u00e2nteie (MAS sau motoare Otto) utilizeaz\u0103 drept<\/p>\n
carburant:<\/p>\n
a) benzina <\/p>\n
b) motorina<\/p>\n
c) uleiul de motor<\/p>\n
<\/p>\n
25. Blocarea motorului datorit\u0103 cre\u015fterii excesive a temperaturii se nume\u015fte:<\/p>\n
a) gripare<\/p>\n
b) detona\u0163ie<\/p>\n
c) calare <\/p>\n
<\/p>\n
26. Blocarea motorului datorit\u0103 lipsei ungerii se nume\u015fte:<\/p>\n
a) gripare <\/p>\n
b) detona\u0163ie<\/p>\n
c) calare<\/p>\n
<\/p>\n
27. Mecanismul mobil al motorului este alc\u0103tuit din:<\/p>\n
a) piston, bol\u0163, biel\u0103, arbore cotit <\/p>\n
b) supap\u0103, bol\u0163, arbore cu came<\/p>\n
c) carburator, tob\u0103 de e\u015fapament<\/p>\n
<\/p>\n
28. Supapele motorului \u00een patru timpi sunt ac\u0163ionate de:<\/p>\n
a) arborele de distribu\u0163ie <\/p>\n
b) axul cardanic<\/p>\n
c) axul compresorului<\/p>\n
<\/p>\n
29. Ambreiajul are rolul:<\/p>\n
a) de a cupla sau decupla progresiv motorul de restul transmisiei <\/p>\n
b) de a asigura posibilitatea efectu\u0103rii virajelor<\/p>\n
c) de a asigura o tura\u0163ie constant\u0103 motorului<\/p>\n
<\/p>\n
30. Defectarea frecvent\u0103 a ambreiajului poate fi determinat\u0103 de:<\/p>\n
a) ac\u0163ionarea \u00eendelungat\u0103 a pedalei de ambreiaj, la opriri mai lungi, cu motorul pornit <\/p>\n
b) rularea cu viteze ridicate<\/p>\n
c) rularea frecvent\u0103 cu levierul schimb\u0103torului de viteze scos la punctul mort<\/p>\n
<\/p>\n
31. Defectarea frecvent\u0103 a ambreiajului poate fi determinat\u0103 de:<\/p>\n
a) patinarea acestuia la tura\u0163ii ridicate ale motorului <\/p>\n
b) rularea cu viteze reduse<\/p>\n
c) rularea frecvent\u0103 cu motorul oprit<\/p>\n
<\/p>\n
32. Defectarea frecvent\u0103 a ambreiajului poate fi determinat\u0103 de:<\/p>\n
a) porniri de pe loc cu sarcini mari, care necesit\u0103 turarea motorului \u015fi patinarea<\/p>\n
\u00eendelungat\u0103 a ambreiajului <\/p>\n
b) rularea pe autostrad\u0103<\/p>\n
c) utilizarea de carburan\u0163i necorespunz\u0103tori<\/p>\n
<\/p>\n
33. Care dintre motivele enumerate mai jos poate determina ac\u0163ionarea greoaie a<\/p>\n
volanului?<\/p>\n
a) presiune prea mare \u00een ro\u0163ile din fa\u0163\u0103<\/p>\n
b) presiune prea mic\u0103 \u00een ro\u0163ile din fa\u0163\u0103 <\/p>\n
c) presiune prea mare \u00een ro\u0163ile din spate<\/p>\n
<\/p>\n
34. Care poate fi cauza uzurii premature a pneurilor ro\u0163ilor din fa\u0163\u0103?<\/p>\n
a) deplasarea cu viteze reduse<\/p>\n
b) ac\u0163ionarea volanului pe loc<\/p>\n
c) reglarea defectuoas\u0103 sistemului de direc\u0163ie <\/p>\n
<\/p>\n
35. Cum se procedeaz\u0103 pentru repararea defec\u0163iunilor sistemului de direc\u0163ie?<\/p>\n
a) se remediaz\u0103 numai \u00een ateliere autorizate <\/p>\n
b) se apeleaz\u0103 la o cuno\u015ftin\u0163\u0103 care se pricepe la ma\u015fini<\/p>\n
c) acestea nu se repar\u0103, deoarece nu prezint\u0103 pericol<\/p>\n
<\/p>\n
36. Jocul mare la volan poate fi determinat de :<\/p>\n
a) uzura axului volanului<\/p>\n
b) uzura pneurilor<\/p>\n
c) uzura bieletelor de direc\u0163ie <\/p>\n
37. Eliberarea incomplet\u0103 a fr\u00e2nei de m\u00e2n\u0103 determin\u0103:<\/p>\n
a) economie de carburant<\/p>\n
b) consum suplimentar de carburant <\/p>\n
c) \u00eenc\u0103lzirea butucilor ro\u0163ilor pe care ac\u0163ioneaz\u0103 fr\u00e2na de m\u00e2n\u0103<\/p>\n
<\/p>\n
38. Efortul mare solicitat la ac\u0163ionarea pedalei de fr\u00e2n\u0103 poate avea drept cauze:<\/p>\n
a) prezen\u0163a aerului \u00een instala\u0163ie<\/p>\n
b) griparea pistona\u015felor de fr\u00e2n\u0103 ai cilindrilor receptori <\/p>\n
c) blocarea cablului fr\u00e2nei de m\u00e2n\u0103<\/p>\n
<\/p>\n
39. O curs\u0103 liber\u0103 mare a pedalei de fr\u00e2n\u0103 poate fi determinat\u0103 de :<\/p>\n
a) joc prea mare \u00eentre sabo\u0163i \u015fi tambur <\/p>\n
b) ruperea arcului de readucere a sabo\u0163ilor<\/p>\n
c) pierederea lichidului de fr\u00e2nare<\/p>\n
<\/p>\n
40. O curs\u0103 liber\u0103 mic\u0103 a pedalei de fr\u00e2n\u0103 poate fi determinat\u0103 de :<\/p>\n
a) pierederea lichidului de fr\u00e2nare<\/p>\n
b) ruperea arcului de readucere a sabo\u0163ilor<\/p>\n
c) joc prea mic \u00eentre sabo\u0163i \u015fi tambur <\/p>\n
<\/p>\n
41. Fr\u00e2na func\u0163ioneaz\u0103 eficient dac\u0103:<\/p>\n
a) spa\u0163iul de fr\u00e2nare este c\u00e2t mai mic <\/p>\n
b) urma de fr\u00e2nare vizibil\u0103 pe carosabil este scurt\u0103<\/p>\n
c) pedala are curs\u0103 mare<\/p>\n
<\/p>\n
42. Durata de serviciu a pneurilor este influen\u0163at\u0103 \u00een principal de :<\/p>\n
a) starea sistemului de fr\u00e2nare<\/p>\n
b) temperatur\u0103<\/p>\n
c) presiunea din pneuri <\/p>\n
<\/p>\n
43. Presiunea din pneuri se m\u0103soar\u0103:<\/p>\n
a) la rece, dup\u0103 o perioad\u0103 de sta\u0163ionare <\/p>\n
b) la cald, dup\u0103 rulare<\/p>\n
c) cu vehiculul \u00eenc\u0103rcat<\/p>\n
<\/p>\n
44. Care este rolul cutiei de viteze?<\/p>\n
a) permite alegerea unor rapoarte de transmitere convenabile \u00eentre motor \u015fi roat\u0103,<\/p>\n
inclusiv scoaterea la punctul mort <\/p>\n
b) asigur\u0103 mersul \u00eenapoi f\u0103r\u0103 a inversa sensul de rota\u0163ie al motorului <\/p>\n
c) asigur\u0103 transmiterea momentului motor de la motor la ro\u0163i <\/p>\n
<\/p>\n
45. Fumul negru emis de motoarele Diesel se datoreaz\u0103:<\/p>\n
a) \u00eenfund\u0103rii tobei de e\u015fapament<\/p>\n
b) culorii combustibilului<\/p>\n
c) defec\u0163iunilor sistemului de injec\u0163ie <\/p>\n
<\/p>\n
46. Termostatul este parte component\u0103 a instala\u0163iei de:<\/p>\n
a) r\u0103cire <\/p>\n
b) ungere<\/p>\n
c) aer condi\u0163ionat<\/p>\n
<\/p>\n
47. Dac\u0103 pe ro\u0163ile aceleia\u015fi osii eficien\u0163a fr\u00e2nei este diferit\u0103, atunci:<\/p>\n
a) dup\u0103 fr\u00e2nare ro\u0163ile r\u0103m\u00e2n blocate<\/p>\n
b) la fr\u00e2nare vehiculul poate derapa lateral <\/p>\n
c) acest lucru nu afecteaz\u0103 \u0163inuta de drum<\/p>\n
<\/p>\n
48. Blocarea ro\u0163ii \u00een timpul rul\u0103rii poate fi cauzat\u0103 de:<\/p>\n
a) griparea rulmen\u0163ilor ro\u0163ii respective <\/p>\n
b) uzurii garniturilor de fr\u00e2nare<\/p>\n
c) ovalizarea tamburului<\/p>\n
<\/p>\n
49. Care dintre caracteristicile enumerate mai jos pot fi caracteristice fr\u00e2nei?<\/p>\n
a) promptitudine <\/p>\n
b) fidelitate <\/p>\n
c) declivitate<\/p>\n
<\/p>\n
50. Observa\u0163i c\u0103 la ac\u0163ionarea fr\u00e2nei aceasta trebuie ap\u0103sat\u0103 de mai multe ori pentru a fi<\/p>\n
eficace. Ce m\u0103suri lua\u0163i?<\/p>\n
a) circula\u0163i f\u0103r\u0103 a \u0163ine cont de acest fenomen<\/p>\n
b) repara\u0163i fr\u00e2na la un atelier specializat <\/p>\n
c) ruga\u0163i un cunoscut care se pricepe s\u0103 o repare<\/p>\n
<\/p>\n
51. Care poarte fi cauza faptului c\u0103 volanul trage \u00eentr-o parte?<\/p>\n
a) \u00eenc\u0103rc\u0103tura dispus\u0103 asimetric<\/p>\n
b) geometria ro\u0163ilor directoare gre\u015fit regalat\u0103 <\/p>\n
c) presiunea prea mic\u0103 din pneuri<\/p>\n
<\/p>\n
52. Care poarte fi cauza faptului c\u0103 volanul trage \u00eentr-o parte?<\/p>\n
a) presiunea prea mare din pneurile ro\u0163ilor din fa\u0163\u0103<\/p>\n
b) presiunea inegal\u0103 din pneurile ro\u0163ilor din fa\u0163\u0103 <\/p>\n
c) presiunea prea mic\u0103 din pneurile ro\u0163ilor din fa\u0163\u0103<\/p>\n
<\/p>\n
53. La utilizarea ro\u0163ii de rezerv\u0103 de tip sub\u0163ire (de urgen\u0163\u0103), se va circula cu o vitez\u0103 maxim\u0103<\/p>\n
de:<\/p>\n
a)50 km\/h<\/p>\n
b) 60 km\/h<\/p>\n
c) 80 km\/h <\/p>\n
<\/p>\n
54. Roata de rezerv\u0103 de dimensiuni normale se va utiliza:<\/p>\n
a) doar la viteze reduse<\/p>\n
b) doar \u00een cazul permut\u0103rii ro\u0163ilor<\/p>\n
c) doar at\u00e2t c\u00e2t este strict necesar <\/p>\n
<\/p>\n
55. Vibra\u0163ia volanului poate fi cauzat\u0103 de:<\/p>\n
a) neechilibrarea ro\u0163ilor din fa\u0163\u0103 <\/p>\n
b) presiunea prea mare din pneurile ro\u0163ilor din fa\u0163\u0103<\/p>\n
c) neechilibrarea volanului<\/p>\n
<\/p>\n
56. Bateria de acumulatoare are rolul:<\/p>\n
a) de a ac\u0163iona pompa de ap\u0103<\/p>\n
b) de a ac\u0163iona sistemul de ungere<\/p>\n
c) de a asigura curent electric consumatorilor, atunci c\u00e2nd motorul este oprit <\/p>\n
<\/p>\n
57. Termostatul are rolul:<\/p>\n
a) de a asigura r\u0103cirea uleiului motor<\/p>\n
b) de a asigura r\u0103cirea habitaclului<\/p>\n
c) de a men\u0163ine constant\u0103 temperatura motorului <\/p>\n
<\/p>\n
58. Termostatul permite:<\/p>\n
a) deschiderea \u015fi \u00eenchiderea circuitului aerului din motor<\/p>\n
b) deschiderea \u015fi \u00eenchiderea circuitului lichidului de r\u0103cire, \u00eentre motor \u015fi radiator <\/p>\n
c) deschiderea \u015fi \u00eenchiderea circuitului uleiului motor<\/p>\n
<\/p>\n
59. Sistemul ABS (Antiblockiersystem) permite:<\/p>\n
a) blocarea diferen\u0163ialului<\/p>\n
b) blocarea u\u015filor<\/p>\n
c) p\u0103strarea controlului asupra direc\u0163iei \u00een timpul fr\u00e2n\u0103rii <\/p>\n
<\/p>\n
60. Sistemul ABS:<\/p>\n
a) previne blocarea total\u0103 a ro\u0163ilor la fr\u00e2nare <\/p>\n
b) asigur\u0103 blocarea total\u0103 a ro\u0163ilor la fr\u00e2nare<\/p>\n
c) asigur\u0103 controlul trac\u0163iunii<\/p>\n
<\/p>\n
61. Ce asigur\u0103 sistemul ESP (Electronic Stability Program)?<\/p>\n
a) controlul asupra trac\u0163iunii <\/span><\/p>\n b) controlul asupra fr\u00e2nelor<\/p>\n c) controlul asupra diferen\u0163ialului<\/p>\n <\/p>\n 62. Fr\u00e2na de serviciu asigur\u0103:<\/p>\n a) imobilizarea vehiculului atunci c\u00e2nd acesta st\u0103 pe loc<\/p>\n b) reducerea vitezei sau oprirea vehiculului, sigur, rapid \u015fi eficace <\/p>\n c) fr\u00e2nare ro\u0163ilor motoare<\/p>\n <\/p>\n 63. Inspec\u0163ia tehnic\u0103 periodic\u0103 (ITP) se efectueaz\u0103:<\/p>\n a) la ARR (Autoritatea Rutier\u0103 Rom\u00e2n\u0103)<\/p>\n b) la RAR (Registrul Auto Rom\u00e2n)<\/p>\n c) la sta\u0163iile autorizate \u00een acest sens <\/p>\n <\/p>\n 64. Inspec\u0163ia tehnic\u0103 periodic\u0103 (ITP) se efectueaz\u0103:<\/p>\n a) dup\u0103 repara\u0163ii capitale<\/p>\n b) la intervalele prev\u0103zute de lege <\/p>\n c) lunar<\/p>\n <\/p>\n 65. Airbag-ul (perna de aer) are rolul:<\/p>\n a) de a asigura suspensia vehiculului<\/p>\n b) de a asigura protec\u0163ia \u00een caz de impact frontal sau lateral <\/p>\n c) de a sigura protec\u0163ia \u00een caz de impact din spate (telescopaj)<\/p>\n <\/p>\n 66. Tetierele au rolul:<\/p>\n a) de a asigura sprijin bra\u0163elor<\/p>\n b) de a asigura protec\u0163ia \u00een caz de impact frontal sau lateral<\/p>\n c) de a sigura protec\u0163ia coloanei cervicale \u00een caz de impact din spate (telescopaj) <\/p>\n <\/p>\n 67. Cifra octanic\u0103 a benzinei utilizate la motoarele cu aprindere prin sc\u00e2nteie se alege \u00een<\/p>\n func\u0163ie de:<\/p>\n a) raportul de transmitere<\/p>\n b) raportul final<\/p>\n c) raportul de compresie <\/p>\n <\/p>\n 68. Normele Euro 1,2,3,4 etc. reprezint\u0103:<\/p>\n a) norme de consum<\/p>\n b) norme de poluare <\/p>\n c) norme de confort<\/p>\n <\/p>\n 69. Arderea incomplet\u0103 a carburantului determin\u0103:<\/p>\n a) poluare suplimentar\u0103 <\/p>\n b) consum suplimentar <\/p>\n c) uzur\u0103 suplimentar\u0103 <\/p>\n <\/p>\n 70. Ce fel de benzin\u0103 se folose\u015fte la motoarele dotate cu catalizator?<\/p>\n a) benzin\u0103 aditivat\u0103<\/p>\n b) benzin\u0103 cu cifr\u0103 octanic\u0103 sc\u0103zut\u0103<\/p>\n c) benzin\u0103 f\u0103r\u0103 plumb <\/p>\n <\/p>\n 71. Nivelul uleiului din baie se controleaz\u0103 de regul\u0103 cu:<\/p>\n a) manometrul de ulei<\/p>\n b) termometrul de ulei<\/p>\n c) joja <\/p>\n <\/p>\n 72. C\u00e2nd se consider\u0103 c\u0103 nivelul uleiului din baie este corect?<\/p>\n a) c\u00e2nd este peste grada\u0163ia MAX a jojei<\/p>\n b) c\u00e2nd este sub grada\u0163ia MIN a jojei<\/p>\n c) c\u00e2nd este \u00eentre grada\u0163ia MIN \u015fi cea MAX a jojei <\/p>\n <\/p>\n 73. Care este nivelul corect al electrolitului din bateria de acumulatoare?<\/p>\n a) 1 mm peste nivelul pl\u0103cilor<\/p>\n b) 1 cm peste nivelul pl\u0103cilor <\/p>\n c) 10 cm peste nivelul pl\u0103cilor<\/p>\n <\/p>\n 74. La ce intervale se schimb\u0103 uleiul de motor \u015fi filtrul de ulei?<\/p>\n a) anual<\/p>\n b) lunar<\/p>\n c) la intervalele recomandate de produc\u0103torul vehiculului <\/p>\n <\/p>\n 75. Expresia Tubeless de pe pneurile vehiculului desemneaz\u0103:<\/p>\n a) anvelope de iarn\u0103<\/p>\n b) anvelope f\u0103r\u0103 camer\u0103 <\/p>\n c) anvelope de curse<\/p>\n 76. Care poate fi cauza \u00eenc\u0103lzirii accentuate a pneurilor?<\/p>\n a) deplasarea cu viteze ridicate<\/p>\n b) supra\u00eenc\u0103rcarea vehiculului <\/p>\n c) presiunea prea mic\u0103 <\/p>\n 77. Uzura diferit\u0103 a pneurilor de pe aceea\u015fi punte poate avea drept cauz\u0103:<\/p>\n a) deplasarea cu viteze ridicate<\/p>\n b) \u00eenc\u0103rcarea asimetric\u0103 a vehiculului<\/p>\n c) defec\u0163iuni ale sistemului de fr\u00e2nare sau reglaj defectuos al direc\u0163iei <\/p>\n <\/p>\n 78. Uzura pneurilor se accentueaz\u0103 din cauza:<\/p>\n a) deplas\u0103rii cu fr\u00e2n\u0103ri \u015fi acceler\u0103ri bru\u015fte (stil agresiv de conducere) <\/p>\n b) deplas\u0103rii cu viteze constante (stil preventiv de conducere)<\/p>\n c) deplas\u0103rii pe drumuri cu piatr\u0103 cubic\u0103<\/p>\n <\/p>\n 79. Men\u0163inerea piciorului pe pedala de ambreiaj dup\u0103 eliberarea acesteia provoac\u0103 uzura:<\/p>\n a) rulmen\u0163ilor ro\u0163ilor motrice<\/p>\n b) rulmentului de presiune <\/p>\n c) rulmen\u0163ilor alternatorului<\/p>\n <\/p>\n 80. Din care parte a jantei se \u00eencepe montarea anvelopei?<\/p>\n a) de l\u00e2ng\u0103 valv\u0103<\/p>\n b) din partea opus\u0103 valvei <\/p>\n c) din oricare parte<\/p>\n <\/p>\n 81. La ac\u0163ionarea pedalei de fr\u00e2n\u0103 aceasta pulseaz\u0103 ritmic. Care poate fi cauza?<\/p>\n a) uzura sabo\u0163ilor de fr\u00e2n\u0103<\/p>\n b) fierberea lichidului de fr\u00e2n\u0103<\/p>\n c) ovalizarea tamburilor de fr\u00e2n\u0103 <\/p>\n <\/p>\n 82. Cum ve\u0163i fr\u00e2na pe un drum alunecos, dac\u0103 vehiculul nu dispune de ABS?<\/p>\n a) fin, cu mai multe eliber\u0103ri ale pedalei de fr\u00e2n\u0103 <\/p>\n b) cu o singur\u0103 ap\u0103sare energic\u0103 a pedalei de fr\u00e2n\u0103<\/p>\n c) cu mai multe ap\u0103s\u0103ri energice ale pedalei de fr\u00e2n\u0103<\/p>\n <\/p>\n 83. La ac\u0163ionarea pedalei de fr\u00e2n\u0103 a unei instala\u0163ii hidraulice, aceasta este elastic\u0103, \u00eent\u0103rinduse<\/p>\n doar dup\u0103 ap\u0103s\u0103ri repetate. Care este cauza?<\/p>\n a) cuplajul compresorului patineaz\u0103<\/p>\n b) garniturile de fr\u00e2nare sunt murdare<\/p>\n c) existen\u0163a aerului \u00een instala\u0163ie <\/p>\n <\/p>\n 84. Ce \u00eempiedic\u0103 sistemul ABS?<\/p>\n a) patinarea ro\u0163ilor sub sarcin\u0103<\/p>\n b) deraparea vehiculului \u00een viraj<\/p>\n c) blocarea ro\u0163ilor la fr\u00e2nare <\/p>\n <\/p>\n 85. Care poate fi cauza \u00eenc\u0103lzirii tamburului de fr\u00e2n\u0103 al sistemelor de fr\u00e2nare hidraulice?<\/p>\n a) garnituri de fr\u00e2nare uzate<\/p>\n b) sabo\u0163ii se afl\u0103 prea departe de tambur<\/p>\n c) arcul de readucere a sabo\u0163ilor de fr\u00e2nare este rupt <\/p>\n <\/p>\n 86. Care este cauza \u00eenc\u0103lzirii excesive a anvelopelor?<\/p>\n a) presiunea prea mare din anvelop\u0103<\/p>\n b) presiunea prea mic\u0103 din anvelop\u0103 <\/p>\n c) rularea cu vitez\u0103 excesiv\u0103<\/p>\n <\/p>\n 87. Ce cauzeaz\u0103 apari\u0163ia t\u0103ieturilor pe suprafa\u0163a de rulare a anvelopei, a cr\u0103p\u0103turilor \u00een<\/p>\n canalele profilului?<\/p>\n a) rularea cu vitez\u0103 mare<\/p>\n b) rularea cu presiune mai mic\u0103 dec\u00e2t cea prescris\u0103 \u00een anvelope <\/p>\n c) dezechilibrarea ro\u0163ii<\/p>\n <\/p>\n 88. De pe care parte a jantei se \u00eencepe demontarea anvelopei?<\/p>\n a) de l\u00e2ng\u0103 valv\u0103 <\/p>\n b) de pe partea opus\u0103 valvei<\/p>\n c) de pe oricare parte<\/p>\n <\/p>\n 89. Care poate fi cauza desc\u0103rc\u0103rii acumulatorului electric?<\/p>\n a) folosirea frecvent\u0103 a demarorului <\/p>\n b) reglajul defectuos al releului de \u00eenc\u0103rcare <\/p>\n c) mersul cu viteze ridicate<\/p>\n <\/p>\n 90. \u00cen timp ce conduce\u0163i autoturismul sesiza\u0163i c\u0103 volanul trage \u00eentr-o parte. Care poate fi<\/p>\n cauza?<\/p>\n a) presiune diferit\u0103 \u00een pneurile din fa\u0163\u0103 <\/p>\n b) reglajul defectuos al geometriei ro\u0163ilor directoare <\/p>\n c) v\u00e2nt lateral puternic<\/p>\n <\/p>\n 91. Uzura neuniform\u0103, \u00een pete a suprafe\u0163ei de rulare a pneurilor este cauzat\u0103 de:<\/p>\n a) deplasarea cu viteze ridicate<\/p>\n b) presiunea din pneuri prea sc\u0103zut\u0103<\/p>\n c) uzura amortizoarelor telescopice <\/p>\n <\/p>\n 92. Uzura uniform\u0103 a pneurilor pe mijlocul suprafe\u0163ei de rulare este cauzat\u0103 de:<\/p>\n a) deplasarea cu viteze ridicate<\/p>\n b) presiunea din pneuri prea sc\u0103zut\u0103<\/p>\n c) presiunea din pneuri prea ridicat\u0103 <\/p>\n <\/p>\n 93. Uzura uniform\u0103 a pneurilor la marginile suprafe\u0163ei de rulare este cauzat\u0103 de:<\/p>\n a) deplasarea cu viteze ridicate<\/p>\n b) presiunea din pneuri prea sc\u0103zut\u0103 <\/p>\n c) presiunea din pneuri prea ridicat\u0103<\/p>\n <\/p>\n 94. Consumul ridicat de combustibil \u015fi implicit conducerea neecologic\u0103 sunt favorizate de:<\/p>\n a) deplasarea cu viteze ridicate <\/p>\n b) folosirea permanent\u0103 a instala\u0163iei de aer condi\u0163ionat a vehiculului <\/p>\n c) rularea cu geamurile deschise <\/p>\n <\/p>\n 95. Cum se realizeaz\u0103 aprinderea combustibilului la motoarele alimentate cu benzin\u0103?<\/p>\n a) cu bujii incandescente<\/p>\n b) cu bujii cu sc\u00e2nteie <\/p>\n c) prin compresiune<\/p>\n <\/p>\n 96. Cum se realizeaz\u0103 aprinderea combustibilului la motoarele Diesel?<\/p>\n a) cu bujii incandescente<\/p>\n b) cu bujii cu sc\u00e2nteie<\/p>\n c) prin compresiune <\/p>\n <\/p>\n 97. Pe ce tip de anvelope se inscrip\u0163ioneaz\u0103 literele M+S?<\/p>\n a) pe anvelopele all-season (pentru toate anotimpurile)<\/p>\n b) pe anvelopele de iarn\u0103 <\/p>\n c) pe anvelopele de var\u0103<\/p>\n <\/p>\n 98. Ce tip de conducere favorizeaz\u0103 conducerea ecologic\u0103?<\/p>\n a) conducerea cu viteze mari<\/p>\n b) conducerea cu viteza legal\u0103, f\u0103r\u0103 acceler\u0103ri intense <\/p>\n c) conducerea la tura\u0163ii mari ale motorului<\/p>\n <\/p>\n 99. Folosirea instala\u0163iei de aer condi\u0163ionat a autovehiculului:<\/p>\n a) cre\u015fte consumul de carburant <\/p>\n b) scade consumul de carburant<\/p>\n c) nu influen\u0163eaz\u0103 consumul de carburant<\/p>\n <\/p>\n 100. Ce tip de benzin\u0103 favorizeaz\u0103 conducerea ecologic\u0103?<\/p>\n a) benzina aditivat\u0103 cu tetraetil de plumb<\/p>\n b) benzina cu cifr\u0103 octanic\u0103 ridicat\u0103<\/p>\n c) benzina f\u0103r\u0103 plumb <\/p>\n <\/p>\n 101. Ce tip de benzin\u0103 se folose\u015fte la autoturismele dotate cu catalizator?<\/p>\n a) benzin\u0103 aditivat\u0103 cu tetraetil de plumb<\/p>\n b) benzin\u0103 cu cifr\u0103 octanic\u0103 sc\u0103zut\u0103<\/p>\n c) benzin\u0103 f\u0103r\u0103 plumb <\/p>\n <\/p>\n 102. Un motor cu aprindere prin sc\u00e2nteie cu raport de compresie ridicat impune folosirea unei<\/p>\n benzine:<\/p>\n a) cu cifr\u0103 octanic\u0103 ridicat\u0103 <\/p>\n b) cu cifr\u0103 octanic\u0103 sc\u0103zut\u0103<\/p>\n c) lipsite de aditivi<\/p>\n <\/p>\n 103. Ce reprezint\u0103 cifra octanic\u0103 a benzinei?<\/p>\n a) gradul de puritate al combustibilului<\/p>\n b) un raport etalon dintre izooctan \u015fi heptan <\/p>\n c) cantitatea de izooctan din benzin\u0103<\/p>\n <\/p>\n 104. Catalizatorul autoturismului are rolul de a:<\/p>\n a) \u00eembun\u0103t\u0103\u0163i performan\u0163ele dinamice ale vehiculului<\/p>\n b) reduce emisiile poluante <\/p>\n c) reduce consumul de ulei<\/p>\n <\/p>\n 105. Compresorul instala\u0163iei de aer condi\u0163ionat a autoturismului este ac\u0163ionat :<\/p>\n a) mecanic, de c\u0103tre motorul autovehiculului <\/p>\n b) electric, de c\u0103tre demaror sau alt motor electric<\/p>\n c) electric, de c\u0103tre alternator<\/p>\n <\/p>\n 106. Instala\u0163ia de aer condi\u0163ionat:<\/p>\n a) \u00eenc\u0103lze\u015fte aerul din habitaclu<\/p>\n b) r\u0103ce\u015fte aerul din habitaclu <\/p>\n c) nu modific\u0103 temperatura din habitaclu<\/p>\n <\/p>\n 107. Cum sunt de regul\u0103 ro\u0163ile directoare ale autoturismelor cu trac\u0163iunea pe ro\u0163ile din fa\u0163\u0103?<\/p>\n a) divergente sau paralele <\/p>\n b) convergente sau paralele<\/p>\n c) convergente<\/p>\n <\/p>\n 108. Cum sunt de regul\u0103 ro\u0163ile directoare ale autoturismelor cu trac\u0163iunea pe ro\u0163ile din spate?<\/p>\n a) divergente<\/p>\n b) divergente sau paralele<\/p>\n c) convergente sau paralele <\/p>\n ATENTIE ! R\u0103spunsurile care au in dreptul lor semnul sunt corecte ! 1. Care poate fi motivul \u00eenc\u0103lzirii excesive a motorului? a) blocarea termostatului \u00een pozi\u0163ia \u00eenchis b) ruperea curelei de antrenare a ventilatorului sau pompei de ap\u0103 c) blocarea termostatului \u00een pozi\u0163ia deschis 2. Care poate fi motivul \u00eenc\u0103lzirii excesive a […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"parent":0,"menu_order":2,"comment_status":"open","ping_status":"closed","template":"template_fullwidth.php","meta":{"footnotes":""},"class_list":["post-394","page","type-page","status-publish","hentry"],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/instructorautob.ro\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/394","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/instructorautob.ro\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"https:\/\/instructorautob.ro\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/instructorautob.ro\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/instructorautob.ro\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=394"}],"version-history":[{"count":15,"href":"https:\/\/instructorautob.ro\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/394\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":399,"href":"https:\/\/instructorautob.ro\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/394\/revisions\/399"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/instructorautob.ro\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=394"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}\u00a0Succes !<\/span><\/h3>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"